خانه معلم

این وبلاگ به عنوان پشتیبان وبلاگ apup.blogfa.com در مواقع قطع و عدم دسترسی و اشکال در سیستم بلاگفا می باشد.

خانه معلم

این وبلاگ به عنوان پشتیبان وبلاگ apup.blogfa.com در مواقع قطع و عدم دسترسی و اشکال در سیستم بلاگفا می باشد.

خانه معلم
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

خانه معلم

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

آخرین حقوق سال تحصیلی 95-94 استان سیستان وبلوچستان با معوقه باقیمانده از ماههای قبل ساعاتی قبل واریز شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۸
e.s

چرا نماینده معلمان در صندوق فرهنگیان حضور ندارد

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸ ب.ظ

ذره ذره از دسترنج معلمانی که گچ می‌خورند و خون دل و مظلومانه اگر اعتراضی باشد هر از گاهی فریاد می‌کنند، صندوقی شکل گرفته است که با پسوند "ذخیره"، فلسفه شکل‌گیری و کارکرد اصلی خود را معرفی می‌کند تا عصایی باشد برای معلمان عضو پس از ٣٠ سال خدمت و عمری رنج و مشقت.
سهم کوچک طیف بزرگی از معلمان، از این صندوق یک بنگاه اقتصادی ساخته که از بانکداری تا صنعت بیمه و بازار خودرو و مسکن را هدف قرار داده است؛ اهدافی که انتظار می‌رفت و می‌رود سودش به جیب اعضا و سهامداران سرازیر شود و مدیران و مسوولان انصاف به خرج داده و دیگر چشم طمع به دسترنج یکی از مظلوم‌ترین اصناف نداشته باشند.
اما اخبار ضد و نقیض و حرف و حدیث‌های ریز و درشت، حکایت از پشت‌پرده‌های تاسف‌انگیز دارد و گویا غول فساد سیستماتیک به دسترنج معلمان هم رحم نکرده و از دکل‌های نفتی به صندوق‌های گچی هم رسیده است. حالا جعبه سیاه صندوق ذخیره فرهنگیان در دل خود اطلاعاتی را دارد که برای گشوده شدن آنها بیش از هر چیزی نیازمند یک جسارت مدیریتی و یک انصاف و وفاداری اخلاقی و انسانی است.اخبار بازداشت و عزل و تغییر و جابه‌جایی نه‌تنها پاسخی برای رفع ابهام و جلب اعتماد نیست بلکه بیش از هر چیزی بر پیچیده و مبهم شدن و بی‌اعتمادی دامن می‌زند. کسانی که آب را گل‌آلود کرده‌اند و ماهی خود را گرفته‌اند حالا می‌خواهند دوباره با دامن زدن به حاشیه‌ها و فرار از پاسخگویی صورت مساله را جور دیگری ارایه دهند.
آنچه روشن است تخلفات و فسادهایی رخ داده است و آنچه انتظار می‌رود، متوقف کردن این فرآیند تخلف و فساد است و در مرحله بعد قرار گرفتن فعالیت‌های صندوق در مسیر قانونی، شفاف و متکی بر منافع سهامداران است و سپس در یک فضای به دور از هیاهو به تخلف‌ها رسیدگی شود. نباید فرار از پاسخگویی و یا سرپوش گذاشتن و محافظه‌کاری به اصل فعالیت‌های این بنگاه و منافع معلمان آسیب بزند.
به همین منظور و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به بررسی  ابعاد این موضوع مهم و فراگیر پرداختیم تا بهانه‌ای شود برای هشدار به مسوولان و زنگی باشد برای بیدارباش معلمان و سهامداران تا اسیر هیاهوهای پوچ و آدرس دادن‌های نادرست نشوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۴۸
e.s

اعتراف میکنم که ...

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ق.ظ

پس از نشر و تکذیب اخباری مبنی بر تغییر اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان شهاب‌الدین غندالی با تأیید خبر فارس مبنی بر تغییر ۵ نفر از اعضای هیأت مدیره این صندوق، گفت: در آخرین جلسه هیأت امنا، ۵ نفر از اعضای هیأت مدیره تغییر کرد و تا زمان جلسه اعضای جدید، مدیر عامل هستم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۳۹
e.s

فانی و نشست خبری در آستانه بازگشایی مدارس

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ

☑️در بودجه سال 95، دولت 4500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات پایان خدمت بازنشستگان در نظر گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر تخصیص یابد، فانی گفت: مطالبات بازنشستگان در سال 94، 1500 میلیارد تومان است.
☑️امسال 36 هزار همکار فرهنگی می توانند بازنشسته شوند، البته درخواست کردیم افرادی که امکان ادامه خدمت دارند بازنشسته نشوند و یکسال دیگر با ما همکاری کنند و کمبود نیروی انسانی را از طریق پرداخت حق التدریس به همکاران شاغل و بکارگیری نیروهای آزاد تامین خواهیم کرد.
☑️از توزیع 25 میلیارد تومان بابت کمک سرانه مدارس، 40 میلیارد تومان بابت یارانه دفترچه تغذیه رایگان در مناطق محروم، 35 میلیارد تومان بابت توسعه فعالیت های تربیت بدنی، 35 میلیارد تومان بابت توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی بویژه در مناطق دوزبانه خبر داد و گفت: بودجه مصوب امسال آموزش و پرورش 30 هزارو 500 میلیارد تومان است.
☑️گلایه از عدم تامین معیشت معلمان در موارد استیضاح  مطرح است در حالی که هیچ وزیری از ابتدای انقلاب نتواسته این کار را انجام دهد اما ما در دولت یازدهم حقوق فرهنگیان را تا 85 درصد اضافه کردیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۰۲
e.s

آزمون قرآنی ویژه کارکنان دولت

شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ب.ظ

بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، به منظور توسعه مفاهیم و معارف قرآن، در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت رشته مستقلی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت پیش‌بینی شده است


کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی به غیر از شرکت در «رشته مفاهیم و تدبر سوره مبارکه صف»، در صورت شرکت در هر یک از رشته‌‌های «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» و کسب حدنصاب قبولی نیز می‌توانند از مزایای مترتب بر گواهینامه‌های آموزش عمومی، به مدت 28 ساعت در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت بهره‌مند شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۴
e.s

و بشر الصابرین ...

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۴۳ ب.ظ

کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود، حاجی احرام دگربند وببین یارکجاست

شهادت غریبانه و مظلومانه مهاجران الی الله در فاجعه منا غمی بزرگ بر مسلمانان وارد کرد که با گذشت یک سال هنوز درد و تألم این حادثه دلها را متأثر و چشم‌ها را گریان می‌کند.

« و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون »

 

أَنَّ رَجُلا کَانَ مَعَ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ، فَوَقَصَتْهُ نَاقَتُهُ وَهُوَ مُحْرِمٌ ، فَمَاتَ ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : " اغْسِلُوهُ بِمَاءٍ وَسِدْرٍ ، وَکَفِّنُوهُ فِی ثَوْبَیْهِ ، وَلا تَمَسُّوهُ بِطِیبٍ ، وَلا تُخَمِّرُوا رَأْسَهُ ، فَإِنَّهُ یُبْعَثُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مُلَبِّیًا
(المعجم الکبیر للطبرانی - ج 11 - تابع عبد الله بن عباس)

«مردی در حال احرام همراه پیامبر (صلی الله علیه وسلم) بود که شترش او را بر زمین انداخت، و گردنش را شکست و فوت نمود، رسول الله (صلی الله علیه وسلم) فرمود: او را با آب و سدر غسل دهید، و در دو پارچه کفن کنید، و به وی عطر و مادّه خوشبو نزده، و سرش را هم نپوشانید. زیرا خداوند متعال او را در روز قیامت تلبیه گویان محشور می ‌نماید.

 

«لبیک اللهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک، إنَّ الحمد والنعمة لک والملک، لا شریک لک».

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۳
e.s

بسیاری از فرهنگیان هستند که منتظر بودند تا از تسهیلات اعطایی بانک سرمایه استفاده کنند و به هیچ عنوان نتوانستند حتی پنج میلیون تومان وام کم بهره از این بانک دریافت کنند، این در حالی است که همین فرهنگیان برای دریافت وام پنج میلیون تومانی از سایر بانک‌ها باید سر خم کنند و مدارک و ضامن‌های متعددی به بانک ارائه دهند.
چرا بانک سرمایه حامی مالی و پشتیبان فرهنگیان نشد و چرا این بانک به سرمایه داران بزرگ وام‌های کلان پرداخت کرد و آنها نتوانستند این وام‌ها را بازپس دهند؟
به گفته مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان، 3285 میلیارد تومان از پول بانک سرمایه فقط در دست پنج نفر است که آنها این پول‌ها را پس نمی‌دهند. چرا همین مقدار وامی که به این پنج نفر داده شد، به صورت خرد به فرهنگیان اعطا نشد تا قسمتی از مشکلات معیشتی خود را مرتفع کنند؟
با یک حساب سرانگشتی، اگر همین مقدار وامی را که به پنج نفر داده‌اند، به 800 هزار عضو صندوق ذخیره پرداخت می‌کردند به هر فرهنگی بیش از 4 میلیون تومان می‌رسید.
متأسفانه در این بین تعدادی از مدیران و مسئولانی که در رأس امروز این بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان بودند و هستند نتوانستند از تاراج اموال فرهنگیان جلوگیری کنند و نه تنها این هلدینگ کمک حال فرهنگیان نشده است بلکه به آیینه‌ای برای افسوس خوردن تبدیل شده است.
مردم و فرهنگیان می‌دانند و می‌توانند در خصوص وضعیت فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه، پول‌هایی که از حساب آنها کسر می‌شود و همچنین وضعیت معیشتی و رفاه خود تصمیم گیری کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۸
e.s

با صندوق ذخیره فرهنگیان بیشتر آشنا شویم

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵ ق.ظ

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که این روزها مسائل مالی آن نقل محافل مختلف شده است، با هدف ارتقاء معیشتی و رفاه فرهنگیان در 21 سال پیش تصویب و کار خود را آغاز کرد.
اما فرهنگیانی که عضو این صندوق هستند هیچ‌گاه نتوانستند طعم رفاه و ارتقاء معیشتی را با این صندوق درک کنند زیرا ماهانه مبالغی از فیش حقوقی آنها کسر و به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود و اینکه قرار است چه اتفاقی برای معیشت آنها رخ دهد مشخص نیست.
موضوع فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان که شامل فعالیت‌های مالی و اقتصادی می‌شود عرصه‌های مختلفی دارد که از جمله آنها «صنعت و بنگاه‌های اقتصادی»، «املاک و مستغلات»، «بانک و بیمه»، «بورس و سایر نهادها» و «تامین مالی» ذکر شده است

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۱۵
e.s

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق آخرین مذاکراتی که با مسئولان مربوطه قرار شد آزمون استخدامی آموزش و پرورش به مهر موکول شود.
علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با آزمون هماهنگ استخدامی سازمان سنجش همزمان برگزار می شود و بیش از 10 هزار نفر به استخدام این وزارتخانه درخواهند آمد.
مسئولان آموزش و پرورش پیش از این از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهریور و تا قبل از شروع سال تحصیلی خبر داده بودند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۳۹
e.s

به آهو می گوید بدو و به تازی می گوید بگیر

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۳۶ ب.ظ

شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگبان طی نامه ای به دادستان تهران خواهان بررسی عملکرد صندوق و برخوردجدی با متخلفان شد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۳۶
e.s