متن پیام دکترعلی اصغر فانی به شرح زیر است:

سوگند به قلم و آن چه می نویسد و سپاس و ستایش پروردگار یکتا راکه اسباب تعالی انسان ها را در اندیشه ورزی و تفکر قرار داد. درآستانه پاییز برگ ریز ودرطلیعه ی مهرشورانگیز و هم زمانی فصل « دانش » و روز « نیایش » یاد وخاطره حماسه سازان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید را گرامی می دارم و بر روح تابناک امام شهیدان بنیانگذار جمهوری اسلامی که اصالت حضورِ انبیاء را برامر « آموزش و پرورش » انسان ها برشمرد و «معلم» و« مدرسه » را  مبدأ « سعادت » و « شقاوت » دانست، درود می فرستم.

بدون شک در جهان امروز نهاد تعلیم و تربیت در تعالی، رشد و پیشرفت همه جانبه ملت ها سهمی اساسی، سترگ و بی بدیل و در فرهنگ ملی و دینی ما والاترین جایگاه را دارد .

رهبر فرزانه انقلاب هم به درستی این نهاد را کانون اساسی برای خلق دنیای آینده خوانده و آینده کشور و همچنین دنیای ما را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و هزینه کردن در آن را سرمایه گذاری و منشاء نتایج مضاعف می دانند.

همچنین رئیس جمهور محترم  نیز این نهاد مقدس را نقطه ی آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی نموده و ارتقای فرهنگ ،  اخلاق، دینداری و ظهور همه پیشرفت ها را در سایه سار « مدرسه » و « معلم » ممکن و مقدور می دانند.

این نگاه های دقیق و توجه ویژه می تواند زمینه ساز صدر نشینی نهاد آموزش و پرورش ، حمایت همه جانبه تمامی دستگاه ها و نویدبخش تحقق عزمی ملی برای ایجاد تحوّل واقعی باشد.

اینجانب در سالی که  مزین به «همدلی و همزبانی دولت و ملت » است، طلوع مهر و آغاز سال تحصیلی 95-1394 و بازگشایی مدارس این بوستان های علم و اندیشه را به همه دانش آموزان عزیز ، فرهنگیان فرهیخته و اولیاء گرامی ، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید ، با ایجاد زیر ساخت های لازم ، همه تلاش و مساعی خود را  به کارگرفته تا با یاری و همراهی مربیان و معلمان دلسوز ، مدیران آگاه واولیاء ارجمند، باتوجه به رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و توصیه های داهیانه رئیس جمهورمحترم و برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی و سیاست های « ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی ، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت ها ، تمرکز زدایی و بودجه ریزی عملیاتی » ، تحول بنیادین در آموزش وپرورش را  از یک « ضرورت » به مرحله اجرای راهکارها و حرکت براساس نقشه راه سند تحول بنیادین برساند تا بتواند در پرتو این اسناد بالادستی و اهتمام جدی به ساحت های تربیت، توسعه عدالت آموزشی ، انسجام اجتماعی ، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفتگو و پرورش نسلی توانمند، صلح جو و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد .

بدون تردید معلمان وآموزگاران دلسوز، این طلایه داران دانایی ، اصلی ترین محور تحقق عینی سیاست ها وبرنامه های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه می باشندکه درکنار همراهی و مشارکت اولیا شریف دانش آموزان از طریق حضور موثر در انجمن های اولیاء و مربیان می توانند تسهیل گر دست یابی به این افق های روشن باشند.

از خداوند متعال می خواهم در پرتو توجهات حضرت ولی عصر (عج) وبا ابتنا بر کاربست « تدبیر » در کلیه امور، بهار تعلیم وتربیت وسال تحصیلی جدید نویدبخش پیشرفت همه جانبه کشور و بسط «امید » در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشد .