خانه معلم

این وبلاگ به عنوان پشتیبان وبلاگ apup.blogfa.com در مواقع قطع و عدم دسترسی و اشکال در سیستم بلاگفا می باشد.

خانه معلم

این وبلاگ به عنوان پشتیبان وبلاگ apup.blogfa.com در مواقع قطع و عدم دسترسی و اشکال در سیستم بلاگفا می باشد.

خانه معلم
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

خانه معلم

حقوق معلمان و خم رنگرزی وزارت آموزش و پرورش

سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ب.ظ

بالاخره پس از کش و قوس های طولانی و اعتراضات مکرر و متعدد معلمان، وزارت آموزش و پرورش بخشنامه رتبه بندی فرهنگیان را صادر کرد.

مثل همیشه این بخشنامه نیز یک طبل توخالی است که هدف آن تکمیل فرایند "توجیه نزد افکار عمومی" و نه اعاده حقوق فرهنگیان.

طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که یک سند بالا دستی به حساب می آید و بند به بند آن برای تمامی دولتها لازم الاجراست، به منظور جبران تفاوت پرداخت های معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت، دولت موظف شده بود با اجرای تمهیداتی حقوق معلمان را در چهار طبقه به 70% همرتبه های ایشان در دانشگاه ها برساند.

به عبارتی سند تحول بنیادین قایل به تغییر عمده در روشها و میزان پرداخت بود.

در دولت قبل و دولت فعلی این بند از سند به فراموشی سپرده شد و پس از اعتراضات گسترده معلمان دولت فعلی قول اجرای آن از مهرماه امسال را داد.

اینک بخشنامه ی ارسالی حاوی نکاتی است که بیشتر به تمسخر معلمان شباهت دارد تا احقاق حقوق آنها:

1- طبق بخشنامه نظام رتبه بندی ابلاغ شده به جای تغییر در پایه ی حقوقی به یک بند (فوق العاده) تبدیل شده است که هر زمانی قابل حذف شدن و دگرگونی است و هیچ اثری در حقوق بازنشستگی معلمان نخواهد داشت.

2- رتبه ها به کل تغییر کرده اند و با تغییر اساسی در روش دریافت رتبه، رتبه های فعلی معلمان (پایه- ارشد- خبره و عالی) به شکلی حتمی با یک رتبه تنزل مواجه خواهد شد.

3- دو رتبه ای که تغییرات محسوس حقوق را شاهد هستند (خبره و عالی) افراد بسیار محدودی را شامل می شوند. به عنوان مثال رتبه عالی فقط برای افراد با بیش از 26 سال سابقه و انبوهی ضمن خدمت و ... قابل اجراست و طبیعی است مزایا برای این افراد پس از 4 سال به محض بازنشستگی حذف خواهد شد!!!

4- طرح ابلاغ شده به شدت مخالف ادامه تحصیل معلمان است و در آن قید شده است که احتساب مزایای سطح تحصیلات بالاتر فقط یک بار از زمان استخدام تا پایان خدمت اجرا می شود و پس از آن ارتقای درجه علمی چه در رشته مرتبط و چه در رشته غیر مرتبط رد خواهد شد.

5- بخشنامه ی به اصطلاح رتبه بندی معلمان!!! بارها بر این امر تاکید کرده است که مزایای متعلق به معلمان در دو مرحله و با فاصله یک سال اعمال خواهد شد. به عبارت دیگر 30% از کل معلمان که شامل تغییر دریافتی محسوسی خواهند بود نیز باید به مدت انتظار چند سال قبل، یک سال دیگر را اضافه نمایند تا مزایای همین قانون ابلاغ شده و نیم بند را دریافت نمایند.


بررسی دقیق تر بخشنامه معلوم خواهد کرد که آن چه از خم رنگرزی آقایان بیرون آمده، سیاه رنگی است که به واسطه آن جامعه را مجاب کنند و معلمان باید در خم همان کوچه ای بمانند که سال هاست دولت ها و مجلسها متعمدانه برای معلمان فراهم ساخته اند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی